Tuesday, January 30, 2007

and the winner is

Typ: Grammisgalan på teve

Material: korridorsteven med knastriga högtalare

Medtittare: Jonas Rybing, och sedermera även Oscar Carlsson som inkluderade ett blödande finger

Syfte: Få reda på vilka artister som gjort den bästa musiken 2006 (samt vilka låtar som var poppus förra året då jag verkade drabbats av total blackout och inte kom på nåt när jag tänkte efter)

Hypotes: Det kommer vara lika dåliga skämt som vanlgit och Lars Winnerbäck kommer få alla pris trots att han är gubbig.

Genomförande: Vi kom vi såg och Anna Ternheim och the Knife segrade. Jag var glad. In Flames och Mando Diao höll intressanta tacktall, genomsyrade av nästintill reptilfylla. Vidare var det värsta skräckprogramledarna. Vad har hänt med Sandra Brådings tand i underkäken (den saknas!!).







Slutsats: Oscars finger kommer nog aldrig att sluta blöda. Plus att det är lite pinsamt med folk som är fulla på teve. Och att jag borde skriva om min hypotes om jag ser den här galan nästa år..

1 comment:

Gro said...

"och Lars Winnerbäck kommer få alla pris trots att han är gubbig" Mouahaha, klockrent! :)