Sunday, January 7, 2007

En tråkig dag

Typ: Överraskningshjälpa den dryga stockholmaren Oscar att flytta

Syfte: Råda bot på den miserabla, rådvilla uttråkning som drabbade mig när jag anlänt till Linköping efter jullovet

Material: En mobiltelefon med några få stackars kronor kvar på kontantkortet, stor övningen i konsten att skicka sms samt densamme Oscars mobilnummer i lagrat i telefonboken

Hypotes: Oscar brukar ha massa dumma saker att säga, det kan han säkert göra nu också, hoppeligen får det mig på bättre humör.

Genomförande: Jag gick till Oscars nya korridorsrum och fick hjälpa till att bära saker och hålla i dörrar. Också fick jag träffa hans ömma moder. När allt var klart frågade de om jag hade nåt ärende på IKEA, vilket jag hade, så då fick jag skjuts dit och hem också. Himla bra.

Slutsats: Man blir på bra humör av att göra saker. När jag kom hem kokade jag potatis och stekte dubbelpanerad fisk. Det åt jag med tomater skurna i båtar och gräddfil. Gott!

No comments: