Wednesday, January 17, 2007

Snön faller ner tiddelipom allt mer ju mer tiddelipom

Jag har satt tänderna i Pamuk nu. Det är mycket snö. (jag har bara läst ett kapitel innan min vakenhet kapitulerat)

På dagarna nu i veckan har jag sprungit runt på stan och blinkat med ögonen och lett mitt sötaste leende i försök att ragga sponsorer till nolleperioden för de nya småkogvetarna i höst. Det är spännande! Vissa företag är helt random intresserade, t ex "Mirakelboden" (Linkans motsvarighet till Vita Örnen, fast fräschare) är intresserade. Det är fantastiskt fint.

Igår drack jag öl med två kulturvetare, en filosof och en teknolog. Det var spännande. Idag besöktes sveriges bästa tant-kafé, Kafé Berget. Där får man sitta vid rickiga bord på små sirliga stolar med stoppning och stappla i trappor så allt kaffe hamnar på fatet istället för att vara kvar i muggen. Också säljer de småkakor. Väldigt gemytligt.

No comments: