Friday, March 2, 2007

Arla morgonstunder

Hypotes: Det är hälsosamt att stiga upp tidigt

Material: Väckning iform av alarmet på mobilen, ordinär frukost, cykel, en proppfull lunchlåda

Medlaboranter: Andra "morgonpigga" kursare, bla Stina och Oscar

Genomförande: Jag snoozade bara en gång, hörde fåglarna kvittra försynt utanför fönstret men när jag kisade mot persinnenrna anade jag den grågrågrågrågråa himlen. Blir det inte blå himmel och lite lite sol snart så blir jag tokig. Sen åt jag frukost, packade ner den tjocka statistikboken och den enorma lunchlådan (makaroner som var som rör och köttfärssås) och cyklade, trodde jag, mot campus. Istället hade cykeln jag lagade punka på så sent som igårkväll uppenbarligen fortfarande punktering så jag fick gå. Jag räknade statistik i fyra timmar, åt lunch, var på möte med fadderiet, ställde sedan in labb med Stina för vi var så möra. GICK hem. Och: somnade på sängen.

Slutsats: Det är inte hälsosamt att stiga upp tidigt, ty cykeln trilskas och man blir så makalöst trött på eftermiddagen.

No comments: