Sunday, March 18, 2007

Bright light, bright light!

Snön smälter på dagarna och faller på nätterna, men likt förbaskat håller den på att försvinna. Det är ljust hela tiden och man kan nästan klara sig utan en skånsk vår när det är såhär fint. Efter att ha snutit mig i nästan två veckor ser jag ljuset i slutet av tunneln och övningspeppen har återvänt. Wehej. Jag kommer hem till påsk.

Not om utlandsresa: Förra lördagen var jag i Köpenhamn och insöp storstad med min vän och vapendragare Welander. Vi inledde med att se på högvaktsavlösningen på Amalienborg, detta blev också dagens höjdpunkt. Danska livgardets musikkår spelade och solen sken allt vad den orkade. De inledde konsertdelen med att spela den gamla favoritdängan från förra året: Kunglig Södermanlands regementes Marsch. Då blev jag allt lite varm innombords.

No comments: