Saturday, April 21, 2007

Operation Audition



Uppgift: söka skådisplats i Holgerspexet

Metod: gå på audition, vilken jag var anmäld till i förväg för att låta produktionen bestämma om jag duger

Syfte: det var i ärlighetens namn sjukt längesen jag ställde mig på en scen ordentligt, så det känns som det är dags att prova på det igen

Destinationer: En liten biosalong i en källare i ett kultur/ungdomshus i Linkan

Hypotes: Teatranden kan gå rättså bra, sången kan gå hur som helst.

Genomförande: Först fick jag framföra en dialog mot manusansvarig Hanna två gånger med lite regitips emellan från regikonsulten David. Då detta tydligen inte var nog fick jag improvisera lite tillsammans med coproducenten Erik och det var nog höjdpunkten, där släppte den där nervositeten som gör en sådär stel. Efter teatrandet väntade sången, jag framförde "Balladen om herr fredrik åkare och den söta fröken cecilia lind" acapella, fick aaaaaa:a lite till pianot och sedan göra ett sångförsök på "Alla snubbar vill ju vara katt". När allt var klart fick jag lämna mina kontaktuppgifter och besked om hur det går utlovades på måndag kväll.

Resultat: Teatrandet gick rättså bra, improvisationen tom. mycket bra. Sången gick. punkt.

Slutsats: Det finns inte mycket mer att göra än att vänta tills det blir måndagkväll. Under tiden ska jag städa lite innan Bengan dyker in här ikväll.


Bild: Patte, Sally och Rosse på Spyekn Södra hösten 2004

No comments: