Thursday, June 21, 2007

Må bra med batik


Modebloggsmissbrukare som jag är har jag funnit ut att höstens hetaste trend kommer att bli, trots fantastiskt låga odds, batik! För dig som hade glömt bort vad batik är rekommenderar jag den här artikeln ur nätmagasinet Darling.

Batik är fult.
Alltså jag älskar batik.
(kom ihåg att jag fick VG på Logik-tentan!)
Saker jag önskar se batikmönstrade under hösten, eller när som helst, är:
  • Kostym
  • Slips
  • Den militära uniformen M90 (gärna i vulgära färger som rosa och orange men grönt och lila går också bra)
  • Bilklädsel
  • Tapet
Personligen tänker jag skaffa mig en batiktröja i murriga färger. Den ska jag bära till jeans eller under min byxdress.

Vad bilden beträffar så innehåller den batik gjord i tvättmaskin på lakansväv. Av detta tyg har jag sedan snytt och byggt en boll som man kan gömma sig i. Låter det konsitigt så finns det en lång förklaring om bakomliggande orsaker om du klickar här.

1 comment:

mallis said...

ÅÅh vad tuff, kul ide.

Gillar detaljerad vax batik särskilt, är som konst.

Blev sugen att batikfärga några trista toppar, får se vad jag kan hitta i gömmorna