Tuesday, July 10, 2007

Sally provar på det här med festival (en gång till)

blå plastskärm - "upphittad" på festivalområdet
svart sjal med ravemönster - Exotica
lingon med mjölk-färgad fleece - Naturkompaniet
tokig glitterkjol med hallucigen effekt - KappAhls barnavdelning
Strumpebyxor med noppor - HM
Spruckna stövlar med plastpåsar i - Everest


Jag kände i våras att tiden var inne att ge Roskilde Festivalen en andra chans. Förra gången jag var där var 2004 och jag var typ 17 och vid min mogna ålder av snart 21 så tänkte jag att allt som gick fel första gången borde gå rätt den här Nya Gången.

Jag fick rätt på många sätt, de andra linköpingsstötarna i Chinese Room Camp bevisade igen hur fina människor de är, de nytillkomna utomskotten med! Men på tre tunga punkter var 2007 års festival enbart en upprepning av min festivaldebut:

1. Lernivåer som kämpar sig ovanför stövelskaften. Det är ingen myt att leran luktar bajs. Det är helt sant att vi byggde en sjö för att inte flyta bort. Det smarta draget att ha med sig samma stövlar som 2004 visade sig smart ända fram tills att de sprack!

2. Min favoritartist (David Bowie då, Mika nu) ställer in pga sjukdom (hjärttjafs då, lunginflammation nu)...

3. ...Och ersätts av ett skränigt band jag verkligen inte vill se(Slipknot då, Mustach nu)

No comments: