Monday, November 12, 2007

För mycket av det goda?

Idag samlade jag tantpoäng genom att använda en rabattkupong när jag handlade. Jag köpte massa vanliga saker; ost, bregott, gurka, bacon, dambindor (ordet dambinda kan vi diskutera en annan gång), lingonsylt. Såntdär man behöver då och då. Naturligtvis gjorde kupongen som var 20 kronor rabatt att jag var tvungen att inhandla något jag egentligen aldrig hade fått för ig att köpa nämligen Findus Megastora kanelbullar med extra mycket god fyllning. De kostade 45 kronor, så jag fick den således för 25.

Med det enorma sötsuget som jag skyller på allt spexande (= det är ok att småäta) och mens och sånt så kändes det som en trevlig kvällsfika med en kopp te och ett par megabullar. Jag värmde dem i micron och det gick bra, de blev precis lagom varma utan att bli sådär segt som bröd tenderar att bli när man micrar det. Bullarna kändes mer nybakade i konsistensen.

När jag högg in på en tugga (eller snarare på den första upprullade biten av bullen) så fylldes dock min mun av den extra myckna megasöta fyllningen så är lite väl påtagligt mycken för att det ska kännas ok! Och betänk då att jag tänjt på mina sockergränser den senaste månaden något enormt (de är inte ens snäva alls från början). Så se upp med kupongerbjudanden!

No comments: