Thursday, November 29, 2007

Porr till frukost

Idag när jag lagat frukostte, brett leverpastejssmörgås och hällt upp yoghurt i en skål och plockat ut en nyttig vitamin och mineral-tablett ur dess burk (MittVal Kvinna) så gick jag som jag brukar ut i korridorens gemensamma vardagsrum för att inmundiga mitt morgonmål. Att det var stökigt bekom mig inte så mycket, en av korridoriarna hade haft fest häromdagen. På bordet låg nåt som liknade ett par tevetidningar som när jag kom närmare visade sig ha en brud i små trosor på framsidan. Ursäkta!? Tänkte jag. Tog de båda tidningarna och lade dem resolut i pappersinsamlingen.

Vad ska man göra?
Porr for folk konsumera så mycket de vill, jag lägger (för tillfället) inte några moraliska aspekter i det. Men jag vill inte vara med!

Tre veckor kvar här nu och tur är väl det!

No comments: