Monday, April 28, 2008

Och allt jag någonsing får är risigt betalda gig på kalla ställen.....

Ingen talar ju om någonting för mig längre (när jag har tid ska jag göra en sammanfattning av den senaste tidens dramatik i sektionsstyrelsen...) men såvitt jag kan förstå så kommer Sally att få sälja en kollektion av egen design till hösten. Åh, jag är så stolt och glad så att jag kan spricka! Jag är övertygad om att Design: Sally f/w 08 kommer att sälja som smör och gör den inte det så är folk smaklösa eller dumma i huvudet.

I natt när jag inte kunde sova fick jag en uppenbarelse. Det har gått upp för mig att somliga av mina vänner anser att jag har "stil" detta gör mig mycket smickrad. Tyvärr är detta möjligen korrekt. Tyvärr eftersom detta inte har något som helst samband med eventuellt modeintresse och trendkänslighet som vännerna tycks sätta det i samband med. Det enda jag är är en etikettsfascist och det enda jag bryr mig om är vad som är rätt vid rätt tillfälle och i kombination med vad. Hårt men sant; jag är en bluff! Detta utkristalliserar sig extra tydligt när min pojkvän ämnar bära grå kostym på kommande sittning och det gör ont i min själ vid tanken på att eventuellt bära långklänning och handskar vid samma tillfälle. Smärtan blir så påtaglig att jag måste investera i en ny klänning (för miljarders pengar) som är korrekt att bära till grå kostym. Om man är trendkänslig och intresserad av sånt testar man nya prylar och undersöker hur långt man kan ta en dresscode osv, till exempel kan man tänka sig att bära en riktigt hivig röd frackkreation bara för att den är läcker, trots att ens pojkvän "bara" bär grå kostym. Typ som Sally som alltid har nya spexiga idéer. Alternativet är att man är en ettikettsfascist som vet allt om vad som passar sig att bära då ens sällskap bär linnekostym eller frack eller vad som nu kan vara dresscode och aldrig överskrider gränserna ty detta skulle innebära mental skampåle inför sig själv i flera år. Som jag till exempel.

Så det är därför jag aldrig lägger upp några bilder på mig själv: Jag har ingenting nytt att komma med. Jag är tråkig och feg. Däremot har jag mängder av gamla tradiga haranger att komma med och kommer garanterat att gnugga dem i omgivningens ansikten så fort tillfälle ges. För sådan är jag. En hemsk och fördömande etikettsfascist.

No comments: