Thursday, July 3, 2008

Hur svårt kan det va? (uh uh uh oooh)

Varje morgon vaknar jag av att en gul bulldozer kör fram och tillbaka utanför mitt fönster. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Detta fortgår vanligtvis hela förmiddagen. I dag var jag på mitt observanta humör och tänkte därför observera lite extra hur det gick med arbetet och om det blev nåt fint. Det blev det inte. Jag ser inte en millimeters skillnad mellan hur det ser ut nu och hur det såg ut i morse! Inte en enda! Jag frågade pappa vad i helvete de håller på med som tar sån evinnerlig tid, och han svarade att tja, de bygger väl trottoarer och ska asfaltera och sånt. Detta är för mig inget tillfredsställande svar. EXAKT vad är det i, den uppenbarligen mycket svåra, gatubyggarkonsten som tar sådan tid? Hur svårt kan det vara att bygga en gata? Måste de göra det på morgonen? Och utanför mitt fönster? Måste de köra fram och tillbaka så många gånger? Vad har brummandet av och an för syfte? Kan de inte börja hos någon som jobbar på morgonen så att jag slipper vakna efter sex timmars otillräcklig sömn? För att informera er om något jävligt viktigt så finns det faktiskt jobb som nödvändigtvis utföres under dygnets mörkare timmar OCH folk som utför dessa.

( I natt sover jag i ett annat rum. Ett LJUDISOLERAT. In your face, Kommunentreprenad!)

No comments: