Friday, October 31, 2008

Produktplacering: Medikamenter

Jag har sedan en tid tillbaka nya p-piller. De funkar fruktansvärt bra, på alla sätt och vis. Förra gången jag åt p-piller mådde jag hur dåligt som helst, ville kräkas på morgonen och hade jämt ont i halsen. Detta talade jag i målande ordalag om för barnmorskan när jag skulle få nya, så jag fick en helt annan sort med något slags nytt hormon som tydligen ska matcha mina egna lite bättre. Efter en månad ville jag bara gå och dränka mig, eller åtminstone skicka mjältbrand till den förbannade barnmorskan. Ingenting var bättre, bara sämre. Jag lipade varje morgon och hade värre humörsvängningar än en fjortonåring på speed. Jag var så deprimerad att jag var på vippen att välja den groteska PMS med påföljande mensvärk, som är mitt normalläge när jag inte manipulerar min kropp med diverse kemikalier, i stället. Efter moget överläggande med Sally bestämde jag mig för att i alla fall äta upp första asken och sedan utvärdera OCH SE DÄR!!!!! Två veckor innan asken var slut bara försvann allt jobbigt. Och nu: Ingen PMS, ingen mensvärk, inga humösvängningar, inget illamående, inget halsont.  

TACK BAYER SCHERING PHARMA för er fantastiska skapelse Yasmin 28, kvinnans bästa vän i vått och torrt. 

No comments: