Wednesday, October 22, 2008

Vad är grejen med mitt hår?

I går var jag hos frisören. Eftersom jag aldrig har klippt mig i Stockholm förr valde jag på måfå en salong på knivsöder. Jag kom hem ungefär.....



...såhär.

Dvs. PRECIS SOM VANLIGT. Sveriges församlade frisörer är tydligen rörande överens om att mitt hår endast går att klippa i en enda frisyr. Det spelar ingen roll om jag ödmjukt föreslår ("Jag tänker mig lite som en längre page...") eller är bestämd ("Jag vill ha lugg. HEL LUGG") eller helt diffus ("Gör något fint bara. Vad som helst.") Så kommer de alla med något välgrundat argument om min ansiktsform eller virvlar och benor som gör att det likt förbannat resulterar i samma uppklippta svall med mer eller mindre snedlugg. ALLTID. De måste ha någon hemlig sambandscentral . Hur är det annars möjligt för en hel yrkeskår att ha exakt samma åsikt om någonting.


6 comments:

Sally said...

bengan en sak som rockar är att du bloggar tusen! i löv it!

Sally said...

ps. din hårfärg är jättefin, är det din vanliga?

Anonymous said...

Oj, om man inte RSSar kan man ju kommentera också!

Du ser verkligen ut som Johanna, and I think that's adorable. Det ska kanske tas med en nypa salt nä'r det kommer från världens mest frisyrkonservativa person, men ohwell, det är svårt med praise on the internets.

Anonymous said...

eller, nerkortat: Ditt hår är fint

Gro said...

Just det där med virvlar är ett huvudargument när man vill göra något roligt. Jag känner igen mig.

Johanna said...

Ja, jag är född sån. fast den blir mycket snyggare när man har lite gult inomhusljus och upptäcker efteråt att kameran är inställd på fel vitbalans...