Sunday, November 23, 2008

Guldtröjan som vägrade dö

En solig och varm majdag 2004 städade Liv sin garderob. Utrensningen ledde till att jag tog bussen hem till Dalby med en sammetsklänning och en gyllene tröja.

Guldtröjan i originalutförande, Paris 2004


Guldtröjan kom att orsaka känslostormar på flera håll, bland annat rörde den upp min mammas sinne för smak och stil alldeles oproportioneligt mot övriga utsvävningar jag ägnade mig åt stilmässigt under samma tidsperiod.

Guldtröjan i vantform, Linköping 2008


Detta plagg har i min garderob lyckats slinka förbi diverse städryck, den lyckades till och med med konststycket att flytta med mig till Linköping. Kanske kan det bero på att guldtröjan har så stark överlevnadsinstinkt och ständigt bytt livsform. Den har gått från polotröja till uringad dito till kjol och nu senast till guldvantar! Guldtröjan rulez!

No comments: