Monday, January 19, 2009

Vart jag än står ser jag palejtter när jag går


När seriefigurer får spö brukar de åka i backen och se små fåglar som flaxar kring deras huvuden? Ni är bekanta med bilden? Jag lider av fenomenet fast fåglarna utbytta mot paljetter. om jag hade tålamod skulle jag rulla mig i klister och dutta fast paljetter över hela mig, men det orkar jag inte. Istället vill jag köpa det vräkigaste den sk modescenen kan frambringa förtillfället: en paljettjacka.

Tänk på alla dagar. Också tänker ni alla dagar iklädd paljettjacka! Det är inte som godis på en vardag. Det är som en simbassäng fylld av godis. Det är som moln gjorda av sockervadd. Som att ständigt vara ackompanjerad av en symfoniorkester. Förstår ni hur jag suktar?

Jackan på bilden har oroväckande mycket att göra med texten och är från en nätbutik med väldans dyra kläder.

1 comment:

Sally said...

och till allas enormt bra spelade förvåning och illa dolda förfäran är ett plagg som liknar det ovan beskrivna påväg hem till mitt postfack!!!