Wednesday, February 18, 2009

When I was seventeen it was a very good year


Hungrig tonåring posar i webcam

Vissa dagar gör jag återbesök i puberteten. Fast kanske är dess rättmätiga namn PMS. Kanske är det något annat.

Karaktäristisk är omåttlig hunger, särskilt sockermagen vrålar efter lämplig sötstinn föda. Igår åt jag först en semla vid 5-snåret. Denna följdes upp med matig men billig kikärtsgryta, en halv skål popcorn (den stora skålen) och sista halvan pistagechokladkakan. Efter varje lunch brukar vi köpa billig fika i sektionskafét. Vanliga dagar är den Delicato-boll mer än väl för att locka fram kväljningar men den här veckan hade jag gärna tryckt i mig två.

Det är roligt att äta mycket men märkligt att vara sådär tonårshungrig.

Ikväll mötte jag upp förväntan med en enorm tallrik till brädden fylld av fryspommes, broccoli och sojakött. Toppat med allehanda krämiga såser såsom kräm fräsch med senap och vitlök, ketschup och majonäs. Sen sov jag på soffan tills Hellacopters väckte mig i Popcirkus.

1 comment:

Anonymous said...

fy FAN vad skönt det låter!!