Monday, April 20, 2009

Magi i tvättstugan

Nu, kära läsare, med titeln i åtanke, kanske ni förväntar er tantsnusk, men där misstar ni er en smula.

Då och då, några gånger per år drabbas jag av plötslig bas-plaggspanik. Inte för att jag precis äger så många basplagg. Men alla snygga plagg verkar bortblåsta ur garderoben och enda lösningen på problemet är att investera i nya. Ungefär samtidigt brukar jag bli tvungen att tvätta om jag inte vill anväda alla asobekväma trosor också (varför äger man så mycket obekväma underkläder som man ändå bara har i nödfall, är det för att man måste ha en frist innen tvättiden, så man slipper gå med rumpan bar?). Och när jag plockar de nycentrifugerade trikåtröjorna ur maskinen upptäcker jag till min förnöjsamhet att jag ju visst det äger massa snygga saker. Visst är tillvaron förunderlig?

No comments: