Thursday, July 30, 2009

Guldlock mittemot

I mitt kvarter bor inte bara en glad liten oboeanka. Mitt emot mitt sovrumsfönster växer en mycket förtjusande flicka upp. Jag skulle uppskatta att hon är ungefär tre år gammal. Hon har ostyrigt blont lockigt hår, färgglada stövlar och en röst som kräver utrymme. Vi kan kalla henne Guldlock. Guldlock gillar att dra sin dockvagn (som är röd) tusen gånger fram och tillbaka på gatan och när pappa vänder sig bort för länge hör man pappapappapappaPAPPA!!!!! Guldlock gillar att prata med blommor och leka Björnen Sover med sig själv, eller alla som vill. Hon är sladdis, och har således två äldre syskon som flänger runt med henne, vilket genererar ett skratt som borde få till och med den bufflige ölgrannen att bli lite blöthjärtad. 

Som sagt. Förtjusande. På lördag flyttar jag. Jag tror att jag kommer att sakna henne en smula.

3 comments:

Gro said...

Inte relaterat till inlägget MEN

DAGENS ORD
"Grisepest", ordet på alla norska hypokondrikers läppar. Inte hälften så sofistikerat som "svininfluensa", men mycket...mustigare. Och medeltida. Hurra för norrmän!

Joe said...

Har hört att det kommer en mustascherad man med nya glasögon på besök i din lägenhet imorn. Han har tydligen en viss fallenhet för tyska korvar...

Sally said...

heja medeltiden!!!