Wednesday, July 1, 2009

Här är mitt liv

Det är så varmt att det känns som febern har pulserat innanför mitt pannben hela dagen. Istället för det luften som var infekterat varm. Hettan i kombination med härlig mensvärk gav dagen en hetsig start ungefär klockan 05 i jakt på smärtstillande preparat i tablettform. Efter den rusch har resten av dagens timmar spenderats i ungefär samma tempo som kylskåpsförvarad honung flyter. Förutom den konstanta överhettningen då.

Även jag drar mitt strå till stacken denna sommar genom att hälsa på hos pensionärer och hjälpa dem med diverse av vardagslivets alla nödvändigheter vilket skänker mig både tillfredsställelse och ont i magen över all ensamhet och bitterhet som kastas emot en stundtals. Kvällstid repeterar jag som en del av ensemblen "Teater hotellet" det nyskrivna dramat "Om jag minns rätt så..." på Lilla Teatern. Trots ringrosten på alla mina så kallade skådespelarskills är det vansinnigt roligt.

Inför hösten planeras något slags sammanboende och studier på masternivå. Men det känns fortfarande så avlägset att det inte går att ta på allvar. Betänk att jag idag på min lediga dag inte orkade cykla till stenbrottet för ett svalkande dopp och inte ens kollade i carporten om det fanns nån bil hemma.

No comments: