Saturday, December 5, 2009

Det var en gång...

I går promenerade jag hem och tog genvägen över kyrkogården. Jag gick där och kände mig så utmärkt nöjd med att jag kommit på att jag kan ta den vägen eftersom den är både trevligare och kortare än den över sjukhuset. Sedan kom jag på att ALLA (eller i alla fall sju av tio) spökhistorier som berättades när jag var liten började med att det var en flicka eller pojke som brukade ta genvägen hem över kyrkogården och sedan hände NÅGOT HEMSKT! Jäklar....

Framtiden får utvisa hur mycket verklighetsförankring som fanns i spökhistorierna.

2 comments:

Sally said...

inga kors på ryggen som du upptäcker när du badar? inga gröna händer på nattygsbordet? ingen papegoja i garderoben som säger "blodet droppar"?

Johanna said...

Inte än. Men jag har ju inte tagit genvägen så många gånger än så jag räknar med att det kommer.