Monday, December 28, 2009

Löka kan man göra i graven?

Jag har så himla svårt att begripa att det är jullov. Jag tror liksom att det bara är att återvända till årorna efter en veckas semester. Jag kan som vanligt inte sova. Inte ens på förmiddagarna. Jag sitter och plitar som en gammal uggla framför datorn hela dagarna. Jag förutsätter automatiskt att det är måndag trots att det i själva verket är söndag. Jag äter inga mysiga latfrukostar utan vanlig gammal havregrynsgröt. Då är det tur att man har vänner som är hemma, som inte är hemma i vanliga fall, för då fattar man i alla fall nästan att det är något speciellt. Man kan gå hem till Sally och dricka te när man har varit hos tandläkaren. Man kan sitta i ena soffhörnan och ha Carina i den andra och filosofera lite frampå nattkröken. Man kan tänka att det blir jul och nyår trots att universitetets hösttermin slutar i mitten av januari.

No comments: