Friday, January 8, 2010

Hur man hanterar stress

Det finns en hel del tydliga tecken på att andelen borden i mitt liv är ganska hög just nu. Särskilt borden taggade med "hemtenta", "läsa vetenskapliga artiklar", "skriva smarta argument", "programmera kod som fungerar". Ett tecken är att jag bestämde mig för att unna mig ett frisörbesök för liva upp håret en aning. Men det verklige esset i rockärmen är sötsurfningen.

Det rör sig inte om kattungar som somnar eller så i mitt fall. Här är det bakverk som gäller. Den första föraningen kom när jag såg ett helt hysteriskt överdådigt muffinsrecept på den nya taffel-bloggen; oreocupcakes med inte bara fyllning utan även topping. Det fortsätter med dreglande scrollande upp och ner i en blogg helt ägnad åt sötsaker under det intuitiva namnet söta saker.

Forhoppningsvis slutar sagan med både godkänt på kurserna (dvs värdiga diskussioner kring om apor har theory of mind och en iPhoneapplikation som kanske får användarna att omvärdera sina främlingsfientliga åsikter) och kraftigt förhöjd blodsocker och ett väldoftande kök.

3 comments:

Johanna said...

Vill bara påminna dig om vår stålhättade känga mot dylika företeelser på samma forum för ett tag sedan...

Sally said...

ja, men de här är iaf inte tillverkade av plast i espresso house-fabriken

johannalainen said...

Jag medger att det rycker spasmiskt i fingrarna men jag vågar inte klicka på länkarna för jag har för mycket "borde skriva kvasi" i mitt liv just nu. Jag har också lite svårt för "borde" idag.