Monday, August 2, 2010

Jag behöver inte det här


Jag behöver dimma på morgonen och hundra kursböcker som bara måste plöjas och rotfrukter som inte är gamla och skrynkliga och potatis som är mjölig och schema och föreläsare som inte bryr sig om de senaste nyheterna och yllebasker och tjocka strumbyxor och löv som klamrar sig fast i varandra av rädsla för förruttnelsen och någonting annat helt enkelt. En lukt av tillbakatillskolanskor och lekljud från skolan bredvid mitt hus och inte limbo utan liksom mer den där lilla skarpa kylan i luften som är det ultimata beviset på att man kommer hem någon gång.

2 comments:

Tomas said...

längtan efter förändring
saknad av minnen, sparade i förnimmelser

Höst - livet pånyttdör och människorna återuppväcks.

Sally said...

fast jag älskar den här sommaren. jag driver runt som ett löv i kollektivtrafiken, en vecka här, en vecka där. ständigt bara fina människor runt omkring mig. Kanske kunde det få vara så alltid. Fast på natten drömmer jag om lasagneingredienser på enorma mataffärer. Och det känns härligt (men lite läskigt) att morgnarna börjar andas skolstart, rent temperaturmässigt. Så jag längtar nog också.