Monday, October 11, 2010

Allt


Tentan, recensionen, essäjäveln, den andra recensionen, listor, middagar, luncher. Frukt ska handlas, listor ska skrivas. Klockor ska ställas i ottan och det ska vaknas och duschas och tas på rena strumpor i dag kanske. Så ska erforderligt antal timmar sovas, ansikten ska tvätta och sidor efter sidor ska läsas som är uppbyggliga eller måste läsas av annan anledning. Så skickas det några mail och cyklas upp och ner för backe äts clementiner och sovs lite till och sitts på möten och tåg och sängkanter. Middagar äts igen och höstlöv begapas och tillvaron växer och krymper i behagliga intervall och hade jag hunnit tänka efter hade jag kommit på att det är så här det ska vara. Såhär.

5 comments:

Tomas said...

DN har stora nyheter på förstasidan idag:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/pinsam-fadas-for-norsk-musikkar-1.1189148

Meme said...

Förlåt, men det fanns ingen annan plats än här att lämpa av detta:

Varför, varför, varför, varför sitter Stefan Holm i Augustjuryn??

Johanna said...

Jag vet inte. Jag skriver en rant om det i morgon eller så. JAg har knappt hämtat mig efter nobelprispersen och så ska man plågas igenom Augustträsket också. MEd Stefan Holm i juryn dessutom. No rest for the wicked.

Sally said...

det är som etype i smakrådet. håhåjaja.

Anonymous said...

Hej! Jag röstar på helsvarta tunna strumpor!