Friday, May 6, 2011

Vad är grejen med Oskar jävla Linnros-frisyren?

- Vem hade du helst hånglat med, Oskar Linnros eller Daniel Adams Ray?

- Daniel Adams Ray, jag vet inte riktigt hur han ser ut dock.

Vad är grejen med rakat hår på sidorna, kort som bara den och sen den där hårkalotten högst upp. Inoljad i flott sålt i nån flådig frisörsalong ligger den som en klubbad, renrakad kut högst up på ALLA HIMLA KILLARS HUVUDEN. Den här frisyren är fulare än Beckhamn-tuppkammen den är fulare än trendhocken den är fulare än bratsbackslicken. Här kan vi verkligen tala om kotlettfrisyr.

Och jag är inte den som är den, i vissa, enstaka fall, kan även denna hemska uppenbarelse till frisyr kännas lite snajdig. Men aldrig och då menar jag ALDRIG om frisyrbäraren envisas med att raka bort håret lite väl högt upp på huvudet och spara en bit tjockt, blankt hår att forma till en liten bakåtslick på huvudkullen som mest får ansiktet att bli cirka dubbelt så långt. Och då menar jag att Liket på mitt högstadium är i det närmaste utkonkurrerad ur ligan. Även om han fortfarande ligger bra till när det gäller de mörka ringarna under ögonen.

3 comments:

Meme said...

Önskemål: en "Vad är grejen med Nicole Krauss?"

Johanna said...

Så snart jag läst Nicole Krauss kan jag ta mig an den uppgiften. Rants är ju ändå vår grej och vi skonar ingen. Speciellt inte de riktigt hajpade.

Tomas said...

Jag tycker den ser lite ut som en bit sushi...eller en mördarsnigel, i Oskar Linnros fall.