Thursday, January 11, 2007

Gymping

Typ: ett gympapass på campushallen där jag nyss köpt ett kort

Syfte: att förvandla min långa skrangliga kropp till en vältränad skranglig kropp

Material: Fula träningskläder, obekväma skor, käck, manlig gympaledare, medgympander, bland dem Gro

Hypotes: Att det skulle vara för jävla jobbigt, Gympa Järn hette ändå passet. Jag tänkte spana in bastun efteråt.


Genomförande: Jag sprang. Jag hoppade. Jag lyfte en röd stång (till den absurd låga vikten av 4 kilo) på olika sätt. Jag sprang. Jag hoppade. Jag gjorde amhävningar (på knä)

Slutsats: Jag dog inte. Men jag är enormt mör. Ska bli spännande att se hur trningsvärken artar sig imorgon.. .Tyvärr fattade jag inte hur bastuns termostat fungerade, så basta får jag göra nästa gång jag motionerar!

No comments: