Thursday, February 15, 2007

En ny musikkår.

Som inte är en musikkår utan musikerkåren egentligen. Efter en dag som blev bra tack varen en bra röjig balkanspelning på skolan beslutade jag mig efter att först ha blivit övetalad, sedan haft ångest och slutligen konsulterat diverse yttre åsiksmaskiner för att fara in till kårhuset och festa med en trevlig samling folk från skolan samt en masse masse från musikhögskolan. Anledningen till festen var inte, som man skulle kunn tro, alla hjärtans dag, utan biljettsläppet till SMASK ( http://www.smask.org/pitea/ ). Detta blev en mycket mer angenäm tillställning än vad jag hade kunnat föreställa mig. Detta (trevligheten) berodde i huvudsak på att förra årets vinnare, det eminenta dansbandet Sten Hårdhz förgyllde kvällen med sina svängiga tongångar. Det var sjukt grymmt att dansa sällskapsdans till dansband ska jag be att få tala om! Det blev lite sent, men faktum kvarstår: Det är trevligt att dricka öl på en onsdag.

No comments: