Saturday, June 9, 2007

på Pensionärsutflykt

Efter en långsam, ganska tråkig förmiddag lade jag mig på soffan för en liten tupplur. Jag hann knappt sluta ögonen förrän det ringde ilsket i telefonen. Döm om min yrvakna förvåning när det visade sig vara Fredrik(dock tog det tjugo sekunder för min hjärna att koppla vem det var) som föreslog en badutflykt. Jag svarade ja utan att tveka, ringde till Sally och slängde på mig min nyinförskaffade bikini. När Fredrik sedan dök upp gjorde han det i en sprillans ny, gammal Citroën från sextiotalet nångång som han köpt i bitar och sedan skruvad ihop och renoverat. Både jag och sally blev alldeles till oss över denna vintageskatt. Charmigare liten bil har jag nog aldrig stött på; den startade dåligt i värmen, gnisslade när man svängde och hade fönster som öppnades underifån med en liten lucka. Som krona på verket hade den dörrar som öppnades framåt och en bissarr grönbeige färg. Turligt nog hade vi båda på oss passande klänningar och kände oss helt tidsenliga när vi tog plats på de stekheta galonsätena. Vid stenbrottet stötte vi på både Pontus och Christian så sällskapet blev ännu större. Efter att ha puttrat hemmåt efter lagom svalt bad avslutade jag och Salleballe med att dricka flädersaft och äta kakor i trädgården och skvallra som gamla tanter. Jag blir alltid så glad när en dag som fått prognosen medioker överraskar en och blir riktigt bra! <3

1 comment:

Sally said...

jag kunde inte sagt det bättre själv!