Tuesday, July 24, 2007

Sally dikterar trendkonsumtion

Jag är iaf snyggare än Kimm Jong Ill i:
Batiklinne - NYC
Ravesjal - Eoxtica
Flåiga clips - 80-talet


Aftonbladet, aftonbladet. Ni jobbar verkligen hårt på att skrämma folk till att aldrig någonsin våga ta ut svängarna. Inte nog med att ni gör Hollywoods (klädmässigt) tråkigaste brud till veckans stilikon, ni svartlistar 2 år gamla trender och säger att det är det fulaste någonsin. Dock missar ni att ha med vårens stora, "fula", trender. Var är byxdressen, de skyhöga midjorna, batiken, fransarna. Alla dessa egentligen fula attribut som kan bli riktigt fula om man gör som Britney med sina benvärmare. Men hade ni sett mig i benvärmare så lovar jag att det hade varit assnyggt!

Jag blir så matt när människor tror att de kan diktera mode. Såklart att smaken följer trenderna, men att göra inne/ute-listor hämmar ju all kreativitet och sätter griller i huvuet på alla som läser dem (inklusive mig sjäv).

Så istället för Sofie Fahrmans regler vill jag slå ett slag för UnderbaraClara som skriver lustfullt om tantklänningar och päronrumpor och gör en alldeles varm i magen.

1 comment:

Unknown said...

haha, vad gulligt :D Tack kära vänner!