Thursday, November 22, 2007

Shopparsally modebloggar

Igår tog jag tag i mitt liv igen och gick till frisören. Det är sånt som behövs när man städat sitt rum för första gången på över 1½ månad och har nyvunnen fritid i hålen efter spexandet.

Jag tog tillfället i akt och gick på stan i kombination med frisörbesöket. Det är nåt särskilt med att gå på stan själv. Och jag gillar det.

Jag såg en kille i en fin Henrik vibskov-tröja. Lite pinsamt att jag så lätt kunde placera den, men det är väl sånt man får leva med. Jag provade även en sanslöst fin, svart, blank, plisserad noanoa-klänning som jag lovar att köpa om jag hittar den på rean. Efter frisörbesöket tog jag en sväng genom den tämligen mediokra gallerian Gränden. På andra våningen lät jag bli att köpa hårspännen med rosetter på på glitter. Sen gick jag runt hörnet och framför mig uppenbarade sig en Lush-butik! Jag var tvungen att gå in och fråga ungefär hur länge de hade funnits i stan egentligen. Det visade sig inte så länge. Men vill du köpa vegoschampoo så är jag i fortsättningen din hovleverantör!

Mina shoppingbestyr (lägg märke till att de begav sig 2 dagar innan CSN!) resulterade i: läppbalsam från lush, ett sjuukt brett skärp från hm, hela skosnören och material till mitt senaste fritidsintresse: korsstygnsbroderi. Mer om det en annan dag!

No comments: