Tuesday, July 22, 2008

Livet som vårdbiträde

Idag ringde färdtjänst och sa att en tur jag bokat till en vårdtagare var tvungen att flyttas eftersom de inte fick fatt på sin personal, jag argumenterade i flera minuter för att få min vilja igenom till slut kom tjejen jag pratade fram till att hon skulle ringa upp igen. När hon väl ringde upp var det Marianne som svarade och hon som sökte efter mig hade glömt mitt namn...kanske var det Silly? Resten av dagen kallade Marianne mig för Silly-Sally, charmerande, inte sant?

Eftermiddagarna tillbringas av vårdbiträde Ståhl på soffan. Ofta har jag ambitionen att läsa ganska många sidor i "Jonathan Strange och Mr Norrell" som för närvarande får det mesta av min uppmärksamhet på bokfronten, men det brukar sluta med att jag somnar efter ungefär två sidor. Jag vaknar för det mesta två timmar senare och känner mig yr och förvirrad (som vilken pensionär som helst) sedan fördriver jag kvällen till exempel genom att klicka hem några rea-plagg från H&M's nät-outlet (som dom kallar det!). Det kan också hända att jag ser Allsången för att ha nåt att prata om på jobbet imorgon.. Livet som vårdbiträde är kort sagt förtjusande!

No comments: