Sunday, November 30, 2008

et moi...

Faktum är att även jag åt linsgryta nästan hela förra veckan. Och smörgåsar. En sektionkollega frågade mig strax innan en konsert om jag hunnit äta något i samband med att han påtalade att han var hungrig som en varg. "Jaa" svarade jag duktigt, varpå jag insåg att det var en sanning med modifikation och tillade att min middag bestått av äggsmörgås. Han log överseende och sade "Jaha, studentmat alltså!" Ehe sa jag. Sedan gick vi och köpte kaffe. Han köpte en smörgås till sitt kaffe. Tydligen ansåg han detta vara mat för en man. Jag struntar i hans överlägsna attityd. Äggsmörgås är föda för konungar och gudar. Bara det bästa är gott nog åt mig. Alltså äter jag äggsmörgås.

Slutsats: Smörgås till middag är tydligen bara undermålig studentföda då den inte är dyr. Min middagssmörgås kostade kanske en tiondel av vad hans gjorde. 

No comments: