Saturday, May 16, 2009

Becooz io are eh verreh biootifool gehrrl...

Saker man sparar:


För er som inte är så insatta kan jag berätta att detta är ett par axelklaffar från en rysk arméskjorta. De förvärvades under en stor militärmusikfestival i östra Finland för några år sedan under följande omständighteter:

Det är fest efter sista föreställningen. Jag är svettig, trött och iklädd uniform. Plötsligt kommer en gänglig ryss fram till mig och överräcker axelklaffarna.

Ryss (på kraftigt bruten engelska): Here. Present for you from russian band.

Bengan: Thank you! (pinsam tystnad) Eeeeh, why?

Ryss (rodnar): Because you are a very beautiful girl!

Alla mina vänner gapskrattar och jag måste krama den stackars ryssen. En bit bort står hela den ryska orkestern och vinkar entusiastiskt. 

No comments: