Monday, August 24, 2009

Salvador och Alice i vardagsrummet?

Ja jag har stringhyllor. Såklart. Men jag har iallafall inte köpt dom på loppis. I en av dem har jag min samling. Sorgliga prydnadsdjur. Än så länge finns det fyra. En bambi, en elefant, en kanin och en åsna. Alla ser ut att behöva en kram. Lite sällskap. Därför samlar jag på dem. Föreställer mig en armé av ledsna porslinsfigurer. Kommer ni ihåg läraren i teveserien "Godmorgon alla barn"? Som samlade på gråtande porslinsbarn.

Allt i den här lägenheten är mitt eller Oscars. Men det verkar inte som att någon av oss egentligen köpt eller införskaffat något med avseende på InredningsPlan. Jag har snubblat över fina möbler från mormor och morfars hus. Ganska många. Inredningsstil: slumpmässig? Den enda stil jag hellre skulle vilja ha är surrealistisk. Därför har jag tejpat upp pappersspjut i halltaket. Därför passar det bra att varken taket eller golvet i mitt rum är vinkelräta mot väggen. Vad jag isåfall hade önskat är talande spelkort, rinnande köksklockor och bakvända tebjudningar. (Och den där krångliga golvlampan från Ikea!)

5 comments:

Mattias said...

får nog komma på besök någon dag :)

Sally said...

ja det får du ^^

carina said...

jag vill också!

Sally said...

du får också!:D

Johanna said...

När jag var i Milano fanns det en hel hylla med ledsna mjukisdjur i en affär. Dom var så ledsna att jag fick gå därifrån för att inte drabbas av akut depression.