Saturday, August 22, 2009

Vad är grejen med att gilla loppis?

Härmed utnämner jag loppis till 2009 års i särklass mest politiskt korrekta företeelse. Vart man än vänder sig är det någon som ska tala om hur miljövänligt det är med loppis och hur mycket mer personliga grejer man hittar där. Därefter kommer som ett brev på posten klagomålen på "utvald " second hand. Det är helt enkelt på det viset att ALLA ALLA ALLA inte bara gillar loppis utan plötsligt känner sig tvunga att ventilera HUR MYCKET de gillar det. Det är på intet vis så att jag ogillar själva loppisen. Det är bara så enkelt att jag är trött på att höra föreläsningen om hur gullebra det är. Jag vet redan om det. Och alla andra också vid det här laget. Så jag har följande vision inför hösten: Mindre string och mer Billy, mindre rostigt och mer rostfritt, mindre gulliga burkar och mer Tupperware. Tupperware håller hela livet har jag hört...

1 comment:

Sally said...

mitt i prick!!!
att framhålla miljöaspekten med sina eviga loppisrundor känns lite som att berättiga sin fylla genom att dricka KRAV-vin.

Och det här säger jag inte för att raljera, har nämligen precis skruvat upp 3 stringhyllor! (alibi!)