Thursday, October 29, 2009

Vad är grejen med min gremolatapestos konstiga inverkan på smaksinnet?

Igår lunch kokade jag ihop tomatsås och spagetti. Föga upphetsande. För att få lite shvung på det hele så mixade jag med stort tålamod persilja, citronskal, vitlök och olivolja till den berömda röran gremolata. Men då min fantastiska fulparmesan (inte färdigriven utan på bit!) låg och såg lite ensam ut i kylen rev jag ner en näve av den med (en näve i riven form alltså!) så den berömda röran kanske blev någon slags persiljepesto utan ost?

Hur som helst så råkade jag kanske överdimensionera andelen vitlök. Eller är det något med kombinationen vitlök och pesilja. Iallafall ska drack jag lite apelsinjos efter lunchen. Såndär för 9 kronor litern som smakar rätt trist men tillräckligt otrist för att vara värd. Nu var den helt söt! (lite som efter mina och Gros eskapader med mirakelbären förra hösten). Och nu när jag tog mig ett white sweet mint-tuggummi (coop) så gjorde det ont på hela tungan!!!? Vafalls?

4 comments:

Gro said...

oj vad spännande! jag tycker du ska göra mer organiserade experiment gällande saken.

Johanna said...

Jag vill se en mer utförlig utforskning av saken!

Izzie said...

vilken läcker blogg ni har! :D

Sally said...

jobhanna & gro >>>> som ni vill! ge mig lite tid bara ;)

Izzie>>> TACK :)