Saturday, January 8, 2011

Rynkor och vinklar

Det finns inga modemagasin som intresserar mig just nu. Alla flickorna står likadant. Samma blickar. Samma sudd. Samma mittbenor. Antingen för sockersött eller för rocksexigt.

De vackraste ansiktena sitter på riktiga människor. På de piffiga tanterna i tokiga hattar. På mina föräldrar. På min farmor. På Susanne Reuter i den där serien på SVT. Allt jag vill ha är åldrande. Rynkor. Påsar. Färgförändringar. Årsringar.

Allt som är slätt, stylat och tillrättalagt. Ärligt talat, känns det inte jävligt gjort?

Ska vi inte ta och bara gömma hela ungdomskulturen, alla våpiga popsnören, alla våghalsade valpar längst bak i bokhyllan och suga på lite hårda karameller och dricka kaffe med grädde i ett tag?

4 comments:

emma håkansson said...

Välkommen på kaffe i världens minsta porslinskoppar och hårda karameller med glöggsmak i veckan!

Unknown said...

jag röstar för!
och lite partisk blir jag ju såklart då min målgrupp som kommande socionom ska bli gamlingar :) wopdidoo!

carina said...

ja din mamma e gullig sally och gör god fiskpudding.

Anonymous said...

remove cellulite naturally remove cellulite naturally [URL=www.ezinearticles.com/?The-Best-Cellulite-Cream&id=498154"]cellulite cream[/URL] creams for cellulite cellulite creams to get rid of cellulite