Wednesday, April 16, 2008

Grön lera och rosa vax

I dag masade jag mig äntligen i väg till tandläkaren för att ta avtryck för en ny bettskena. Det är ju ett tag sedan jag slarvade bort min gamla (jag glömde dem i makedonien) och Zacke börjar få problem med att sova. Tandläkaren och sköterskan tittade på mina stackars hårt ansatta gaddar i ett par minuter och sedan kom domen: Du måste måste måste ha en ny bettskena. Du MÅSTE ha en ny bettskena. DU MÅSTE HA EN NY BETTSKENA. Jaja. så var det med den saken. Därpå följde den sedvanliga förnedringen gånger tre. "Det här kan kännas lite kallt. Gapa stort!" KBBLTSCH. Och så ligger man där med grön lera i svalget och stirrar med rinnande ögon i det via landstingstaket. Samma grej, en gång till: KBBLRTSCH. "Sträck ut tungan en liten bit. Bra. Sådär." Mer grön lera i svalget. Nu presenterade tandläkaren dagens joker: Bita i varmt vax. Den var ny men bra mycket angenämare än den gröna leran. Det var tydlign något jag var bra på också för den genererade dagens enda positiva kommentar, Nämligen: Gapa....... (synar avtrycket noga).... Duktig!

Om två veckor får jag resultatet, får förmånen att betala en absurt stor summa pengar till Värmlands landsting, får en pojkvän som kan sova på nätterna och får antagligen behålla en funktionell tandrad ett par år extra. Fett värt.

2 comments:

Sally said...

tandreglering is the shit!

Sally said...

ps. tror du regina spektor sjunger om tandl.besök i that time; "remember that time when my favorite colours was pink and green" ;)