Monday, October 20, 2008

Vad är grejen med nördiga glasögonbågar?

bild: modette.se

Det är alltid en dålig idé att klanka ner på folks stilar när man själv ibland tappar balansen över den tvivelaktiga smaken. Men tillåt mig att hänga upp mig på balla, plastbågade glasögon; på emmabodafestivlane i somras hade alla kidsen snajdiga, fulsnygga neonfärgade glajjor som de kisade genom när de dansade till Doktor Kosmos och Those Dancing Days. Redan där och då anade jag en överdos, men kunde jag ana hur olidligt trött jag skulle vara på dessa sköna retroglasögon bara veckor senare? Knappast! Hela hösten har alla fräcka brudar och grabbar inte tvekat en sekund innan de snurrat ihop håret till en spretig Lykke Li-tofs eller dragit den neonmönstrade tishan över huvudet och skjutit Ray Ban-kopiorna lite högre upp på näsan och jag vill egentligen bara skaka trött på huvudet och hoppas på att det blir en ännu fulare trend som slår nästa sommar!

No comments: