Tuesday, November 18, 2008

Funderingar på morgonkvisten

Är nu tillbaka i normalrytm, vilket känns bra. Sitter med Samhällsbyggnadsprocessen och försöker lära mig varför det är viktigt med ett fungerande ventilationssystem (för att folk fiser och svettas, om ni undrade) men tänker mest på spetsoverallen. Detta kan bero på att jag är ganska trött, men vemkan klandra mig. Det är det i särklass bisarraste plagg jag sett sen de skotskrutiga mellanstadietightsen på jc för ett par år sedan.  Jag är så oändligt nyfiken på hur monki tänkte. Var det "Ja, spets är ju så inne att man kan tröttna på det. Hur klär man lättast in en person i så mycket spets som möjligt? Jo, med en overall!". Eller var det kanske "De dumma jävlarna köper ju vad som helst. En åtsmitande spetsoverall, haha, går de på det också tror ni? Vi testar!" En sak är i alla fall säker; Ett stort antal exemplar kommer att hänga kvar till julrean. Sedan kommer vi att publicera ett fotoreportage om spetsoverallens användningsområden. Jag längtar.

No comments: