Thursday, November 13, 2008

Vad är grejen med kvotering?

Blondinbella gillar det inte.
Underbaraclara tycker att det är en förutsättning för att jämställdhet ska kunna uppnås.
Och jag, som alltid velat bli bedömd för vad jag kan och inget annat blir återigen förbannad på den könskvotering som redan pågår i de flesta bolagsstyrelser, tyvärr råkar den kvoteringen inte riktigt vara till min fördel då jag saknar både snopp, skägg och basröst (tre attribut som för de allra flesta yrken spelar en väldigt liten roll kompetensmässigt).

Läs hela Underbaraclaras blogg om kvotering här: Blondinbella och kvotering

3 comments:

Anonymous said...

Det är väl intressant att fundera på om man ska angripa problemet eller symptomen när det gäller kass könsfördelning. Jag har svårt att se hur två fel skulle bli rätt men det är måhända lite väl idealistiskt att hoppas att folk kan bortse från kön när de umgås med folk. Jag tycker det är svårt^^

Sally said...

minus + minus blir ju plus?

Anonymous said...

I sanning, men inte när man lägger ihop dem. Jag har verkligen svårt för att bestämma för vad jag tycker i den här frågan och hur idealistisk jag vill vara.